Klädbytardagen

Varje år arrangerar Naturskyddsföreningen Sveriges största klädbytardag, och  vår krets är med på tåget. Klädbytardagen handlar, som namnet antyder, om att byta kläder med varandra. Man tar med max 10 stycken hela och rena plagg som man lämnar in och så får man välja lika många plagg att ta med sig hem istället. Helt gratis!

När: Lördagen den 28 mars kl. 12.00 – 16.00

Var: Fisksätra bibliotek, Fisksätra centrum

Hur: Buss 465 till Fisksätra centrum eller Saltsjöbanan till Fisksätra.

Hur går det till?

Du tar med upp till 10 stycken hela och rena plagg och lämnar in när du kommer. För varje plagg du lämnar in får du en klädbricka som du sedan kan använda för att byta till dig ett annat plagg. Vi tar emot alla sorters klädesplagg, det spelar ingen roll om det är till dam, herr, barn eller ungdom, men det är viktigt att kläderna är hela, rena och i gott skick så att någon annan kan vilja byta till sig dem. Vi förbehåller oss rätten att bedöma vilka plagg som får bytas in.

Vad händer med de plagg som eventuellt blir över?

De plagg som eventuellt blir över vid klädbytet kommer att lämnas till Stockholms stadsmission. Du får inte tillbaka plagg om de inte byts, eftersom det innebär en för stor administration.

Mer information om Klädbytardagen, t.ex. vilka andra ställen som klädbyten kommer att anordnas på, finns på Naturskyddsföreningens webbplats.