Natursnokarna

Natursnokarna är en familjeverksamhet där barn och vuxna deltar tillsammans. Syftet är att öka intresset för natur och miljö och att öka barns utevistelse. Alla barn upp till 11 år är välkomna, vi anpassar aktiviteterna efter den dominerande åldersgruppen. De äldre barnen får vara mer självständiga och småsyskon hänger med efter bästa förmåga.

Vi kommer att vara ute i skogen ett par timmar, oftast en söndagsför- eller eftermiddag och vi spanar på naturen och fikar och leker tillsammans.

Anmäl gärna ditt intresse, om vi vet ungefär hur många som kommer och hur gamla barnen är så kan vi lättare anpassa aktiviteterna efter det. Vill du ha mer information eller till och med kanske vara med och bidra med kunskap om eller bara kärlek till naturen, så hör gärna av dig per mejl.

Medlemskap i Naturskyddsföreningen är önskvärt men initialt inget krav.

Mer information om vad Natursnokarna är finns här.

Kommande snokträffar

Svamputställning

Kom och lär dig skilja mellan de olika arterna.

När: Lördagen den 16 september kl. 11.00 – 15:30.

Var: Saltsjöbadens centrum

Medtag: Egna svampar

Arrangörer: Naturskyddsföreningarna i Saltsjöbaden och Nacka.

Familjevandring i svampskogen

Under sakkunnig ledning går vi, barn och vuxna tillsammans, en promenad i skogen för att leta svamp. Ta bara med små barn om du kan bära dem.

När: Söndagen den 17 september kl. 10.00. Vi är tillbaka ca kl. 13.30, men det går att bryta tidigare.

Var: Vi startar från Erstaviksbadets parkeringsplats kl. 10.00.

Medtag: Svampkorg, kniv och matsäck.

Anmälan: Senast den 29 september till charlie.wijnbladh@naturskyddsforeningen.se eller SMS till 0708-397 687.

Arrangörer: Naturskyddsföreningarna i Saltsjöbaden och Nacka.

Anmälan

Vi blir glada om ni anmäler att ni vill komma, och i så fall hur gamla barnen är, för att kunna anpassa aktiviteterna efter hur många vi blir och hur gamla barnen är. Anmälan görs till saltsjobaden@naturskyddsforeningen.se.

Välkomna!

Johanna och Helena